Nabi Isa A.S

Dalam Islam, Isa al-Masih (عيسى المسي biasanya diterjemahkan sebagai Yesus Kristus) tidak dipercayai sebagai Anak Tuhan, tetapi hanya seorang utusan yang lebih rendah dari status Muhammad.

Konsep Isa

Artikel Utama: Vagina Allah dan Mary (Qur’an 21:91 & 66:12)
Ayat-ayat Al-Quran 21:91 dan 66:12 bersempena dengan tafsir, beritahu kami Jibreel Malaikat (جبريل Gabriel) telah dihantar untuk menghirup semangat Allah ke dalam vagina Maryam (Maria) untuk membayangkan Yesus.

Umrah Murah

(Dan Maryam, anak perempuan Imran yang menjaga kesuciannya (bahagian peribadi). Maksudnya, yang melindungi dan memurnikan kehormatannya, dengan suci dan tidak bermoral,

(Dan Kami menghembuskan nafasnya ke dalamnya (bahagian peribadi) melalui Ruh Kita,) yang bermaksud, melalui malaikat Jibril. Allah menghantar malaikat Jibril kepada Maryam, dan dia datang kepadanya dalam bentuk seorang lelaki dalam segala hal. Allah memerintahkan dia untuk meniup jurang pakaiannya dan nafasnya masuk ke dalam rahimnya melalui bahagian pribadinya; ini adalah bagaimana Isa dipahami.
Tafsir ‘ibn Kathir – Quran 66:12

Iklan : Dapatkan Pakej Umrah Murah Yang Terbaik Bersama Annaufal Travel. Layari https://annaufal.com/ untuk keterangan lanjut

Tidak lebih daripada seorang Rasul

Peranan Yesus dalam Islam tidak lain hanyalah berpakaian tingkap, yang pada asalnya bertujuan untuk mempermudah proses protelysation di kalangan pengikut Kekristenan. Ini masih digunakan oleh para mubaligh dan pendusta Islam hari ini.

Kristus anak Maryam tidak lebih daripada seorang utusan; ramai adalah utusan yang meninggal sebelum dia. Ibunya adalah seorang wanita yang benar. Mereka berdua makan makanan mereka (harian). Lihatlah bagaimana Allah menjadikan tanda-tanda kekuasaanNya kepada mereka; tetapi lihat bagaimana cara mereka dipalingkan dari kebenaran!
Quran 5:75

Siapa yang diberikan Injil

Artikel Utama: Injil

Ceramah Qur’an tentang Injil (إنجيل) merujuk kepada Perjanjian Baru Alkitab (biasanya empat Injil), yang diberikan kepada Yesus, bukan ditulis oleh pengikutnya.

Dan Kami mengutuskan mereka dalam jejak langkah Isa, anak Marium, yang mengesahkan apa yang ada di hadapannya dari Taurat dan Kami beri kepadanya Injil yang mana petunjuk dan cahaya, dan mengesahkan apa yang sebelum itu adalah Taurat dan petunjuk dan peringatan orang-orang yang bertakwa.
Quran 5:46
Penyucian Isa
Gambaran Islam penyaliban Yesus jauh berbeza dari pandangan Kristian aliran utama dan berbatasan hampir pada Gnostik. Menurut teologi Islam, Yesus tidak pernah disalibkan. Ia hanyalah penipuan oleh Allah yang menjadikannya kelihatan seperti dia.

Pakej Umrah

Pembaca harus mengetahui tarikh pengarang untuk tulisan-tulisan berikut. Kitab suci agama kanonik telah ditulis pada abad ke-1 A. D. Apocalypse Koptik Peter dan Perlakuan Kedua Great Seth telah ditulis pada abad ke-3 A.D. Al-Quran diturunkan antara 610-632 AD; penyusunan awalnya adalah pada 633 AD; dan “jawatankuasa revisi” memelihara satu piawai antara 644-656 AD.

Quran
Bahawa mereka menolak Iman; bahawa mereka mengatakan terhadap Mary suatu tuduhan palsu; Mereka berkata, “Kami membunuh Kristus Yesus anak Maryam, Rasul Allah”, tetapi mereka tidak membunuhnya atau tidak menyalibkannya, tetapi demikianlah ditujukan kepada mereka dan orang-orang yang berbeza di dalamnya penuh dengan keraguan, tanpa pengetahuan, tetapi hanya tekaan untuk diikuti, kerana dengan pasti mereka tidak membunuhnya: – Tidak, Allah membangkitkannya kepada diriNya; dan Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana, dan tidak ada seorang pun dari Ahli Kitab tetapi harus beriman kepadanya sebelum kematiannya; dan pada hari kiamat ia menjadi saksi terhadap mereka; –
Quran 4: 156-159
Penulisan Gnostik
Juruselamat berkata kepada saya, “Dia yang kamu lihat di atas salib, gembira dan ketawa, adalah Yesus yang hidup, tetapi dia yang tangan dan kaki mereka memacu kuku adalah bagian fizikalnya, yang merupakan pengganti. malu apa yang ada dalam dirinya, tetapi tengok dia dan aku. “
Tetapi aku, ketika melihat, berkata, “Tuhan, tidak ada yang memandang kamu, marilah kita melarikan diri dari tempat ini.” Tetapi dia berkata kepada saya, “Saya telah katakan kepada kamu, ‘Biarkan orang buta sahaja!’ Dan perhatikan bagaimana mereka tidak tahu apa yang mereka katakan, sebab anaknya yang kemuliaan mereka, bukan hamba-Ku, mereka telah memalukan. “

Dan saya melihat seseorang yang akan mendekati kita yang kelihatan seperti dia, bahkan orang yang ketawa tentang salib, dan dia penuh dengan semangat tulen, dan dia adalah Juruselamat … Dan dia berkata kepada saya, ” Kuatkanlah! Sebab kamu adalah orang yang telah diberikan misteri-misteri ini, untuk mengetahui melalui wahyu bahwa orang yang mereka telah disalibkan adalah anak sulung, dan rumah iblis, dan wadah tanah liat di mana mereka tinggal … Tetapi dia yang berdiri dekat dia adalah Juruselamat yang hidup …
Apocalypse Coptic of Peter
“Dan aku berada di dalam mulut singa, dan (seperti) nasihat yang mereka merencanakan kepadaku melawan kemusnahan penipuan mereka dan kebodohan mereka, aku tidak menyerahkan kepada mereka seperti yang mereka telah lakukan, dan aku tidak ditimpa Mereka yang menghukum saya, tetapi saya tidak mati dalam realiti padat tetapi dalam apa yang muncul ….. Bagi kematian saya yang mereka fikir berlaku, (terjadi) kepada mereka dalam kesilapan dan kebutaan mereka.